جزیره هرمز

جزیره هُرمُز جزیره‌ای بیضی‌شکل و گنبدی نمکی به مساحت ۴۲ کیلومتر مربع در ورودی خلیج فارس و در ۸ کیلومتری بندرعباس است. جزیره هرمز را به علت موقعیت جغرافیایی آن و مجاورت با تنگه هرمز، کلید خلیج فارس می‌دانند.

همین موقعیت است که جزیره هرمز را در طول تاریخ، از نظر موقعیت جغرافیایی و بازرگانی از اهمیت خاصی برخوردار ساخته‌است. کوه‌های رنگارنگ، صخره‌های شکل‌گرفته در طول‌ها میلیون‌ها سال فرسایش زمین، سنگ‌های باشکوه نمکی و زیباتر از همه، خاک سرخ؛ این‌ها جاذبه‌های تماشایی جزیره‌ هرمز می‌باشد، از همین روی سفر به جزیره هرمز مخصوصاً در فصول سرد سال می‌تواند بهترین انتخاب برای سفری لذتبخش و رویایی باشد.

  • ۰
  • ۰

جزیره هنگام

هنگام یکی از جزایری است که در۳۵دقیقهای جزیره قشم قرار گرفته است. همچنین  این جزیره تنها ۴۳مایل دریایی با بندرعباس فاصله دارد. از نظر تقسیمات سیاسی هنگام جزو استان هرمزگان و از دهستانهای جزیره قشم محسوب میشود. براساس آمار سال ۲۰۰۱ این جزیره ۲هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و یکی از جزایر جنوب کشورمان بهحساب میآید. اقتصاد مردم این منطقه از دیرباز ماهیگیری و صیادی بوده است اما الان فروش صدف و پذیرایی از گردشگران جزء فعالیت‌های مهم مردم محلی این منطقه شده است. یکی از دیدنی‌های جالب این جزیره تاسیسات بندری انگلیسی‌ها می‌باشد. این جزیره به دلیل اینکه چهره بومی خود را حفظ کرده است یکی از دیدنی ترین جزایر خلیج فارس محسوب می‌شود به طوری که سنت‌های گذشته‌های دور به راحتی در آن قابل مشاهده می‌باشد.

هنگام جزیره ای کوچکی محسوب می شود که معمولا گردشگرها برای بازدید یک روزه و یا چند ساعته به آن سر می زنند.

دیدنیهای جزیره هنگام

هنگام، کوه‌هایی دارد که خاک آنها، قرمز رنگ است و به گلک شهره است. علاوه بر آنکه از این خاک، در صنعت سنگ‌های تزیینی و ساختمان سازی استفاده می‌شود و در مناطق مرکزی جزیره، کاربردی هم در ساخت اسکله و تاسیسات مورد نیاز آن دارد، به شکلی اعجاب‌آور، برای تهیه نوعی از مربا، به نام مربای سوراخ استفاده می‌شود.

ساحلی در هنگام است که مردم به آن به ساحل نقره ای لقب داده‌اند. آب در این ساحل به اندازه‌ای شفاف و زلال است که وقتی از قایق به درون آب نگاه می‌کنید، عبور ماهی‌هایی را می‌بینید که به رنگ نقره‌ای دیده می‌شوند.

زمانی که به این جزیره سفر می کنید و سمت ساحل تمیز و شفاف آن می روید ماهی ها و آبزیان مختلفی را مشاهده می کنید که در حال شنا هستند. تماشای خرچنگ ها از نزدیک تجربه ای است که در جزیره هنگام می تون را بدست بیاورید. 

ازار هنگام یکی از دیدنی ترین بازارهای محلی کشورمان است؛ این بازار با مصالح بومی و محلی درست شده و در قدم به قدم آن رنگ و بویی از سنت های کهن جزیره وجود دارد. فروشندگان با لباس های خوش رنگ و لعاب محلی، زیباترین دست سازه های شان را که از صدف ها ساخته اند به شما ارائه می دهند.

اقامت در جزیره هنگام

معمولا سفر به جزیره هنگام یک روزه است و شما در طی یک روز می توانید بسیاری از دیدنیهای این جزیره زیبا را ببینید. اگر قصد اقامت در جزیره هنگام را دارید خبری از هتل نیست. شما جهت اقامت باید اقامتگاههای بومگردی یا بازگشت به قشم و اقامت در هتل را انتخاب کنید.

 


  • ۹۸/۰۲/۱۰
  • جزیره هرمز

جزیره هنگام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی